SCHEDULE

Mamma frågade om jag kan skriva lite om mina nya ämnen för terminen och visst kan jag det!

Blue Day (Varannan dag blueday och varannan dag goldday)
1st period: English, det är ett helt okej ämne. Har Mr Stevison som har världens skummaste skratt! Tänk er som en vanlig svenska lektion fast på engelska. Ganska tråkigt men man får sig alltid ett litet skratt någon gång under lektionen.
2nd period: Foods med Ms Kenny, eller är det Mrs? Vet inte om hon är gift. Hon är typ världens snällaste människa hon är alltid så glad och förstående och som hon säger "I never get angry, just even!". Ja, och vi lagar mat som ni kanske fattar. Idag gjorde vi biscuits and gravy. Det var mumma, det blir dock lite fel när jag har den här klassen precis innan lunch men det är smällar man får ta. Klassen består av typ 5 juniors och resten freshmens och som tur har jag en junior i min grupp!
3rd period:Housing and Interior design med Ms Kenny igen! Det är en klass med ungefär 22 tjejer bara juniors and seniors, älskar sådana klasser. Vi åker på fieldtrips och tittar på husbyggen och på coola designade hus och idag var det inlämningsdags för vårat lilla project där vi skulle inreda ett rum för en kund som vi själv fick hitta på. Så hela denna termin har vi typ bara suttit och tittat i inredningsböcker och så på varje lektion. Detta är riktigt rolig klass!
4th period: Geometry med Mrs Wright. Det är bara vanlig tråkig matte. Matten här är mycket enklare här för det är inte så mycket huvudräkning det är mest vocabulary som gäller så jag som har väldigt svårt för matte hemma i Sverige tycker att det är väldigt skönt här!

Gold Day
1st period
: Spanish med Senor (senjor, haha vet inte hur man får spanskt n) Stores. Det är bara en fortsättning från förra terminen lite nya personer bara. Det är en väldigt enkel spanska för jag är bara i spanish 2 även fast jag vet att jag skulle kunna vara i 3 och då skulle jag få vara med juniors och seniors iställer men men.
2nd period: American History med Mrs Kandlbinder. Läraren är så jäkla skön! Hon matchar alltid sina kläder och alla utbytesstudenter får alltid jobba tillsammans på alla prov med våran anteckningar och böcker, sweet! Hela klassen är härlig, jag kan inte komma ut från klassrummet utan att ha skrattat minst typ 3 gånger!
3rd period:Theology med Ms Leger...Nä theology är inget vidare. Det är religion, alltså katolsk lära. Det är hur svårt som helst på varje prov sitter jag som ett frågetecken. Det bästa med klassen är att det kan bli väldigt roliga diskussioner!
4th period: Buisness and Law med Mr Meyer. Jag kan beskriva denna klass med ett ord CHILL. Vi gör absolut ingeting. Han pratar på hela lektionen och han favoriserar alla tjejer haha. Denna klass är också bara med seniors och juniors. För några veckor sen gjorde vi nått papper om hur man betalar skatt men jag behövde inte göra det för att jag kommer typ aldrig ha användning för det.

Ja, det är mina ämnen för den andra och sista(!!) terminen på Saint Francis Borgia Regional High School.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0