BABBEL

Jag kom på mig själv med att sitta och läsa mina gamla blogginlägg, jag har ju endå haft den här bloggen i nästan två år nu. Det är sjukt hur tiden går fort egentligen, vilket får mig att börja tänka på USA. Innan jag åkte tänkte jag att 10 månader är en riktigt lång tid och visst kändes det ibland som att tiden gick otroligt sakta när jag var där men nu har jag varit hemma i nästan lika lång tid som jag var borta. Ibland får jag ett riktigt USA sug, kan vara någon speciell mat eller bara själva känslan av att vara där. Livet var inte en dans på rosor där, det var mycket saker speciellt för mig som bodde i en otroligt kristen familj som ibland gjorde att man blev riktigt less. Jag tycker det är skönt att ha en familj där man kan skämta om lite dittan och dattan och "släppa" loss medan jag ibland kände där borta att man inte riktigt kunde släppa loss lika mycket som kan göra här hemma. Men jag hade endå en helt undebar familj där! Jag älskar verkligen mitt liv här i Sverige för att jag och alla mina vänner har en så stor frihet här och vi kan i princip göra vad vi vill, om man jämför med USA så tyckte jag att man kände sig så instängd där. Vet inte riktigt varför jag skriver den här osammanhängande och ganska ointressanta texten. Det är förmodligen inte så många som läser detta heller men jag kände bara för att skriva av mig lite, det är ganska så skönt ibland.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Uppdatera :D

2011-03-19 @ 17:16:18
URL: http://kissthefist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0